Optymalizacja kampanii Google jest ważnym elementem każdej strategii marketingowej. Aby poprawić wyniki reklamowe, można skorzystać z co najmniej kilku sposobów. Warto jednak skupić się na dwóch z nich – słowach kluczowych oraz na aspekcie monitorowania wyników kampanii. W poniższym artykule przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek, które mogą okazać się przydatne dla właścicieli stron internetowych.
Optymalizacja kampanii Google Ads przez słowa kluczowe
Przy wyborze odpowiednich słów kluczowych dla kampanii Ads, niezbędne jest poprawne ustawienie celu całej kampanii reklamowej. Wybór nie jest tak oczywisty, jak może się to na początku wydawać. Niekoniecznie musi to być chęć zwiększenia sprzedaży wybranego produktu. Równie dobrze można chcieć zwiększyć świadomość samej marki. Tylko po to, aby następnym razem uruchomić kampanię zwiększającą konwersję. Dlatego reklamując konkretne produkty, należy wybierać inne słowa niż w przypadku promocji samej marki.
Jak zoptymalizować reklamy dla lepszego zasięgu? Najprostszym sposobem jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Często popełnianym błędem jest sięganie po frazy o najwyższym, możliwym współczynniku wyszukiwania. Zamiast tego powinny być to słowa, które są najbardziej istotne dla konkretnego biznesu. Niebagatelne znaczenie ma także tworzenie atrakcyjnych wizualnie reklam. Powinny tam pojawić się frazy, które zachęcają do bezpośredniego działania, np. do zakupu produktu po promocyjnej cenie.
Optymalizacja kampanii Google Ads przez monitorowanie jej efektów
Poprawa efektywności reklam Google Ads opiera się przede wszystkim na wiedzy. Czerpać ją należy z różnorakich raportów dostępnych w panelu reklamodawcy. Statystyki oraz sugestie dotyczące zmian pojawiają się w ustawieniach reklam. Niektóre kampanie PPC mogą działać na tyle dobrze, że nie trzeba wykonywać tam żadnych zmian. Świat reklamy jednak rządzi się własnymi prawami i ulega nieustannym zmianom.
Wystarczy uważnie przyjrzeć się statystykom kampanii reklamowej, aby zauważyć pewne drobne niuanse. Zwłaszcza gdy mamy możliwość bezpośredniego porównania osiągów z konkurencją. W takim przypadku nawet niewielka optymalizacja kampanii Google Ads może mieć duży wpływ na efektywność całej kampanii. Dlatego nigdy nie należy bagatelizować tego aspektu. Doświadczona agencja Google Ads z łatwością dostrzeże te kwestie i natychmiast wprowadzi odpowiednie zmiany. Co ostatecznie może wpłynąć na zyski ze sprzedaży.
Artykuł powstał przy współpracy: https://widoczni.com/kampanie-adwords/.
More Stories
W czym może pomóc doradca finansowy?
Jakie umiejętności powinien mieć specjalista ds. obsługi płacowej?
Imprezy firmowe – jak zaplanować jej organizacje?