Obraz dzisiejszego marketingu zupełnie nie przypomina realiów, z jakimi mieliśmy do czynienia przed erą powszechnego dostępu do Internetu. Marketing wówczas bazował na tradycyjnych kanałach promocyjnych opartych na reklamach prasowych, telewizyjnych czy banerach stacjonarnych. W dobie digitalizacji niemal każdego aspektu naszego życia trudno sobie wyobrazić, by współczesny marketing mógł być w pełni skuteczny bez tak uniwersalnego środka przekazu, jakim jest Internet. Coraz częściej mówi się o tym, że e-marketing ma szansę całkowicie wyprzeć jego tradycyjną formę, dlatego nie warto czekać z jego wdrożeniem w strategię swojej firmy. Inwestycja w marketing internetowy to długofalowe przedsięwzięcie, bez którego większość przedsiębiorców nie wyobraża już sobie życia. Zatem jakie korzyści niesie ze sobą promowanie swojej działalności w sieci?
Polscy użytkownicy Internetu w liczbach
Pierwszym i najważniejszym powodem, dla którego warto zainwestować w marketing internetowy jest liczba osób, które regularnie korzystają z dostępu do sieci. Według Polskiego Badania Internetu, w styczniu 2020 roku z Internetu korzystało nieco ponad 28 mln Polaków. Imponująco wartość, która powinna zachęcić nas do budowania silnej pozycji na rynku właśnie za pośrednictwem sieci. Marketing internetowy w obliczu pandemii koronawirusa to obecnie jedyne efektywne źródło reklamy, dlatego warto jeszcze bardziej zaangażować się w usprawnianiu działania swoich witryn internetowych czy uatrakcyjnianiu profilów w portalach społecznościowych.
E-marketing: generowanie większych zasięgów
Powszechny dostęp do sieci ułatwia sprawę, jeśli chodzi o szybkość z jaką za jego pośrednictwem rozpowszechnieniu ulegają informacje. Niegdyś to reklamy telewizyjne czy radiowe zapewniały przedsiębiorcom dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, jednak tradycyjne kanały medialne powoli zostają wypierane przez sieć internetową. Przeciętny użytkownik Internetu spędza na surfowaniu średnio kilka godzin dziennie, dlatego też potencjał jaki drzemie w marketingu internetowym wydaje się niemożliwy do wyczerpania.
Marketing w internecie: szansa na większą rozpoznawalność
Jeszcze kilkanaście lat temu dla małych przedsiębiorców sukcesem w dziedzinie marketingu była reklama opublikowana na łamach lokalnej gazety. Dzisiaj nikt już nie upatruje wymiernych korzyści z promocji w tradycyjnej prasie, gdyż kolejne pozycje wydawnicze przestają istnieć w swojej papierowej formie. Jeśli przedsiębiorca nie istnieje w Internecie, to można pokusić się o stwierdzenie, że jego szansa na sukces maleją z każdą sekundą. Walka o klienta i rozpoznawalność marki na polskim rynku wymaga długofalowego działania, jakim jest właśnie marketing internetowy.
E-marketing: możliwość szybkiej modyfikacji
Nieocenioną zaletą budowania strategii w marketingu internetowym jest możliwość zmiany kierunku działań promocyjnych w razie ich niesatysfakcjonującej skuteczności. W zasadzie w każdej chwili możemy przeanalizować sytuację rynkową i wprowadzić odpowiednie modyfikacje zwiększające zasięgi promowanej strony czy zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce internetowej przy użyciu narzędzi SEO.
More Stories
W czym może pomóc doradca finansowy?
Jakie umiejętności powinien mieć specjalista ds. obsługi płacowej?
Imprezy firmowe – jak zaplanować jej organizacje?