2025-01-18

Ścianka reklamowa — jak ją zaprojektować?

Ścianka reklamowa może stanowić świetny nośnik treści promocyjnych, jeżeli tylko zostanie odpowiednio skonstruowana i zaprojektowana. Obecnie, kiedy konkurencja praktycznie w każdej branży jest spora, warto pomyśleć o rozwiązaniach, które wyróżniają nas na tle innych. W jaki sposób przygotować treści i grafiki na ściance reklamowej, aby zapadły w pamięć odbiorcy? Podpowiadamy. 

Przeznaczenie ścianki reklamowej

Pierwszym krokiem podczas projektowania ścianki reklamowej powinno być określenie jej przeznaczenia, a także wielkości. Mimo że zazwyczaj takie elementy towarzyszą nam na różnego rodzaju targach i wystawach, to nie zawsze musi na nich widnieć jedynie nazwa marki i jej oferta. Zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw, które wprowadzają na rynek nowy produkt lub usługę, warto przy wykonywaniu takiego projektu skupić się na konkretnym promowanym przez nas działaniu.

W sytuacji, kiedy chcemy, aby ścianka reklamowa służyła nam przez długi czas na różnego rodzaju targach i konferencjach, warto postawić na bardziej uniwersalny projekt, gdzie znajdzie się logo naszej firmy, a także kilka dodatkowych informacji. Warto pamiętać, że pełna treści plansza nie przyciągnie wzroku potencjalnych klientów, którzy z pewnej odległości nawet nie zauważą, co jest na niej napisane. Dlatego najlepiej postawić na dużą czcionkę i wstawienie jedynie słów kluczowych i komunikatów, które pozwolą na łatwą identyfikację przedmiotu naszej działalności.

Rodzaj ścianki reklamowej

Warto zastanowić się również nad tym jaki rodzaj ścianki reklamowej będzie najlepszy dla naszej firmy. Na stronie exposystemy.pl dostępne są modele wykonane z PCV, tekstyliów na stelażu, a także w formie roll-upów. Wybór konkretnego rozwiązania powinien być uzależniony od naszych osobistych preferencji. Te ostatnie są kompaktowe, jednak nieodpowiednio przechowywane i transportowane mogą szybko ulec zniszczeniu. Modele z PCV z kolei są najbardziej odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, dlatego można je wykorzystywać również na targach, które odbywają się na zewnątrz.

Estetyka ścianki reklamowej

Podczas projektowania ścianki reklamowej, należy zwrócić uwagę na jej aspekt estetyczny. Konieczne jest przygotowanie takiej grafiki, która przykuwa wzrok z daleka i zapada w pamięć. Warto wykorzystać tutaj kolory nawiązujące do logotypu firmy. Dobrze jest umieścić także chwytliwe hasło reklamowe. Należy pamiętać, że aby przedmiot ten pomógł nam zwiększyć świadomość naszej marki, musi być zaprojektowany w taki sposób, aby był atrakcyjny dla odbiorcy.