Reklama jest ważnym środkiem komunikacji z odbiorcami. Dzięki niej możemy nie tylko do nich dotrzeć, ale też sprawić, że będą podświadomie podczas dokonywania swoich decyzji zakupowych wybierać naszą markę. Reklamy zewnętrzne od wielu lat są stosowane do promocji firm i produktów przynosząc im rozpoznawalność i spore zyski. Jakie najlepiej wybrać? Podpowiadamy.
Czym jest reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna to jedna z najstarszych form promocji. Może być jej jedyną formą lub też wspierać inne działania marketingowe. Każdego dnia reklamy w Krakowie są oglądane przez tysiące osób. W języku branżowym nazywane są reklamą poza domem. Obejmują szereg różnych rodzajów kampanii, których zadaniem jest dotarcie do konsumenta znajdującego się poza swoim domem.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Wyróżnia się kilka form reklamy zewnętrznej. Najpopularniejsza to wydruki wielkoformatowe o dużej powierzchni, czyli billboardy. Są one umieszczane na budynkach lub specjalnie do tego celu produkowanych tablicach. W przestrzeni publicznej widzimy również plakaty reklamowe i afisze umieszczone na przykład na słupach ogłoszeniowych, lub ścianach budynków, które charakteryzuje mniejszy rozmiar. Często spotykane są również banery drukowane na różnych materiałach, a także szyldy umieszczane na ścianach budynków będących siedzibą firm. Coraz częściej spotykane są też reklamy w postaci kasetonów LED i wyświetlaczy, a także car wrapping, czyli oklejone autobusy, tramwaje lub samochody.
Jak wybrać reklamę zewnętrzną ?
Wybór reklamy zewnętrznej powinien być uzależniony od efektu, jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli chcemy wyróżnić nasz lokal na tle innych, wówczas warto zainwestować w wykonany z podświetlanych liter reklamowych napis. Pozwoli to naszym potencjalnym klientom zauważyć siedzibę naszej firmy i odwiedzić ją.
Jeżeli zaś zależy nam na tym, aby zwiększyć rozpoznawalność naszej marki lub na przykład nowego produktu, warto zainwestować w banery, billboardy lub reklamę umieszczoną na środkach transportu. Takie działania marketingowe sprawią, że nasz produkt lub marka zostaną podświadomie zapamiętane przez klienta, który podczas dokonywania decyzji zakupowych wybierze nasz produkt, ponieważ będzie go już kojarzył. Projektując reklamę, należy zwrócić uwagę na to, aby była ściśle dostosowana do potrzeb wybranej przez nas grupy konsumenckiej. Ważne jest też, by zapadała w pamięć i interesowała odbiorców. Dlatego warto użyć łatwych do zapamiętania sloganów reklamowych czy ciekawych obrazów.
More Stories
W czym może pomóc doradca finansowy?
Jakie umiejętności powinien mieć specjalista ds. obsługi płacowej?
Imprezy firmowe – jak zaplanować jej organizacje?