2024-04-20

Tik Tok – aplikacja, która podbija świat

Aplikacja Tik Tok

Powszechna izolacja związana z pandemią koronawirusa całkowicie zmieniła obraz współczesnego życia społecznego. Wiele eventów kulturalnych czy muzycznych zostało odwołanych, podobnie zresztą jak zamknięto kina, restauracje, galerie handlowe, a przez kilka tygodni nawet tereny zielone. Młodzi ludzie znaleźli jednak sposób jak się ze sobą skutecznie komunikować i czerpać z tego przyjemność (i niemałe pieniądze). W ostatnich miesiącach aplikacja Tik Tok stała się pośrednikiem nie tylko bezpośrednio między zwykłymi miłośnikami social mediów, ale również między influancerami a odbiorcami zainteresowanych ich contentem. Zatem czym jest Tik Tok i dlaczego niedługo może się stać najpopularniejszą apką świata?

Kiedyś Musical.ly, dzisiaj Tik Tok

Mowa o tej samej aplikacji – do 2017 nosiła nazwę „Musical.ly” i z pewnością stała się rewolucją w świecie mediów społecznościowych. Co prawda w przeszłości mieliśmy do czynienia, np. z serwisem społecznościowym MySpace, gdzie wiele młodych talentów wokalnych dało o sobie znać, jednak Tik Tok to zupełnie inna bajka. Wiele osób określa apkę jako syntezę Spotify i Snapchata, dlatego dla wielu był to powiew świeżości. Po wykupieniu Musical.ly w 2017 roku przez chińską firmę Bytedance, aplikacja została połączona z funkcjami istniejącego wcześniej Tik Toka i od tego momentu z każdym rokiem zyskuje ona miliony nowych subskrybentów.

Tik Tok – o co w tym chodzi?

Osoby, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z Tik Tokiem z pewnością nie będą zaskoczone, że idea aplikacji opiera się na publikacji krótkich, maksymalnie 15 sekundowych filmików opartych na koncepcji „lip sync”. Mówiąc prościej, ruszamy ustami dopasowując ich ruchy z tekstami popularnych piosenek. Z biegiem czasu wiele osób zaczęło nieco modyfikować swoje filmiki, tworząc z nim przydatne tutoriale czy krótkie skecze.

Tik Tok – trendy i challenge

Popularność takich serwisów jak Instagram czy YouTube stała się podwaliną powstania nowych społeczności aktywnych niemal przez 24 godziny na dobę. W sieci coraz trudniej zdobyć znaczącą liczbę widzów czy followersów, ponieważ wielu twórców internetowych powiela znane nam już formaty. Jednak to, co przyciąga uwagę użytkowników nowoczesnych aplikacji to oryginalny pomysł. Dlatego też w aplikacji Tik Tok nie brakuje tzw. challengów, w których biorą udział największe gwiazdy tego portalu. Wyzwań jest naprawdę cała masa: począwszy od układów tanecznych, przez komedie na beauty tutorialach kończąc.

Tik Tok – kopalnia ogromnych zasięgów

Nie można oprzeć się wrażeniu, że największe gwiazdy Instagrama przenoszą swoje zasięgi do serwisu Tik Tok, jednocześnie powiększając grono odbiorców o całkowicie nowe osoby korzystające głównie z muzycznej aplikacji. Dlatego też Tik Tok stał się tak popularnym narzędziem marketingowym w rękach największych gwiazd polskiego i światowego showbiznesu. Liczby aplikacji robią wrażenie – w samym Google Play, czyli sklepie internetowym przeznaczonym dla użytkowników Androida, liczba pobrań Tik Toka wynosi ponad 1 mld. Szacuje się, że aktywnych użytkowników jest ok. 500 mln, co tak czy inaczej robi ogromne wrażenie.